YIN YOGA

Är en mjuk och inlyssnande form av yoga. Du stannar och "vilar" i varje position 3-5 minuter för att få fascian/bindväven och musklerna att slappna av. Genom att jobba med din andning och närvaro ger vi både kroppen och sinnet utrymme för att återhämta sig.


Yinyogan passar alla oavsett erfarenhet och smidighet. Perfekt om man vill mjuka upp stela leder och muskler. Man är helt enkelt där man är och jämför sig inte med andra.



Instruktör: Camilla

RESTORATIVE YOGA

Genom att vila kroppen mot mjuka bolster och filtar, hittar vi maximal avslappning för både kroppen och sinnet. Vi ligger länge i varje position och kommer på så vis ner i djup avslappning.Restorative yoga förbättrar cirkulationen i kroppen.

Motverkar stressymptom och ökar fokus och närvaro samt ger en djupare sömn och bättre återhämtning.

Stärker immunförsvaret och kan ha en läkande effekt. Förebygger skador.


Gör underverk för stressade kroppar och hjärnor.


Instruktör: Camilla


HATHA YOGA

Hatha yoga bidrar till att skapa balans mellan kropp och sinne genom andningskontroll, meditation och fysiska övningar. Genom att kombinera andningsövningar (pranayama) och olika asanas (fysiska positioner) samt meditation, skapar Hatha yogan fysisk styrka, flexibilitet och inre lugn. Passen görs i lugnt tempo med fokus på medvetna rörelser och stabilitet. Lugnt och medvetet betyder dock inte alltid att det inte är utmanande. Stimulerar energin i kroppen, främjar cirkulation och bidrar till avslappning och stressreduktion samt ökar din mobilitet, styrka och närvaro.

Positionerna byggs upp gradvis och så också hettan i kroppen. Passar ALLA, nybörjare som erfaren.


Instruktör: Camilla

YINYOGA FÖR LÖPARE

På dessa pass kan du som tränar mycket, ensidigt eller bara känner dig stel utöva Yinyoga. Kanske laddar du upp inför ett kommande lopp eller vill vara förberedd för säsongen som kommer. Under dessa pass kommer fokus ligga på de muskelgrupper som används mest under löpning, padel och bollsporter dvs höftböjare, baksida lår, insida lår, vader och rygg. Yinyogan är en stillsam form av yoga där fokus ligger på att komma åt fascian/bindväven och få den att slappna av. Detta skapar mer kapacitet för musklerna att prestera. Vi gör detta genom att stanna länge, 3-5 min i varje position. Yinyogan passar alla oavsett erfarenhet och smidighet. Perfekt om man vill mjuka upp stela leder och muskler. Man är helt enkelt där man är och jämför sig inte med andra.


6-veckorskurs
Start vecka 5 - 11 (uppehåll v.7)
samt

v.12 - v.18,  (uppehåll vecka 14)

Du som har terminskort eller 10-kort

kan såklart boka i mån av plats.


Instruktör: Camilla

GONGBAD

Gongbadet ger dig en magisk stund i avslappning som kan förändra på djupet. Du kommer att få lägga dig ner och låta dig guidas in i djup avslappning långt bort från stress, vardag och måsten. Gongbad har inget med vatten att göra, du badar i ljud, i gongens helande och balanserande vibrationer. Gongarna sprider kraftfulla läkande vibrationer i form av ljud i olika frekvenser. Ljudvågorna vibrerar och sköljer igenom och påverkar hela dig ända in på cellnivå.  Ett gongbad måste upplevas, och varje upplevelse av ett gongbad är unik. Gongens magnifika suggestiva ljud och vibrationer kan hjälpa dig att släppa på blockeringar, bryta invanda negativa mönster, tankar och beteenden. Under ett gongbad får djupt liggande emotionella spänningar möjlighet att släppa och man kan känna sig mycket avspänd.

Minst 5 personer bokade för att passet ska genomföras.


Instruktör: Jessica

BREATHWORK

Breathwork är en aktiv andnings- och meditationsteknik.

Syftet med breathwork kan bl a vara att minska stress och nå djup avslappning, få mer energi, släppa på fysiska, mentala eller emotionella spänningar och öppna upp sinnet för inre upplevelser.


Breathwork är en fantastisk metod för att få en djupare kontakt med dig själv och läka gamla sår och trauman. Du kan även uppleva en mängd andra positiva effekter av breathwork såsom ökad mental klarhet, ökad kreativitet och en känsla av att vara väldigt närvarande i din kropp. Du kan också känna en ökad kärlek och tillit till dig själv och en större förståelse för vem du är.

Sessionen börjar med aktiv andning i ca 30 minuter, efterföljt av en mjuk lång vila med reiki healing för integration. Vi avslutar med en frivillig delning och tid för frågor som dykt upp.

Minst 4 personer bokade för att passet ska genomföras.


Instruktör:Sanna

ASHTANGA YOGA

Passet börjar och avslutas med en stunds skön närvaro, medveten andning och meditation. Fortsätter sedan med stående och avslutande yogapositioner enligt ashtangayogan i ett härligt flöde. Vi jobbar med modifieringar och förenklingar i positionerna i den mån det behövs. Passet innehåller såväl styrka, balans, koordination och närvaro. 

Ett kraftfullt pass med mjuka kanter.

Passar alla oavsett tidigare erfarenhet och smidighet.


Ett härligt sätt att mjukt och stilla väcka kropp och sinne!


6-veckorskurs
Start vecka 5 - 11 (uppehåll v.7)
samt

v.12 - v.18, (uppehåll vecka 14)

Du som har terminskort eller 10-kort

kan såklart boka i mån av plats.



Instruktör: Camilla

YOGA NIDRA

Yoga Nidra, eller yogisk sömn som det också kallas, är en djupt återhämtande vila och en kraftfull vägledd avslappningsteknik. Du blir guidad in i en djupavslappning som kombineras med visualiseringstekniker. Ofta hamnar man i ett tillstånd mellan sömn och vakenhet, Det hypnagogiska stadiet. Varje persons upplevelse är unik, och du får det som just du behöver. Yoga Nidra frigör såväl fysiska som emotionella och mentala spänningar. När man får vila djupt sker en transformation som kan hjälpa kropp och sinne att släppa taget om det man inte längre behöver eller vill ha i sitt liv. Du får tillåtelse att vila i den du är, dina tankar lugnas och du får stressa ner. Förutom att minska stress så upplever många att Yoga Nidra förbättrar sömnen då tekniken hjälper till att släppa på både kroppsliga och psykiska spänningar.


Instruktör: Jessica

10-KORT

vecka 5 tom 24

1950 sek 

Med 10-kortet har du tillgång till alla pass på shemat,  förutom Restorative yoga, Gongbad, Yoga nidra, Breathwork, workshops & event. Du bokar hur många pass du vill i veckan under hela terminen.


Gäller 6 månader.